Backstage24.gr
Υγεία & Ομορφιά

Για ποιους λόγους να αποφεύγουμε το μπλε φως, πριν τον ύπνο;

Αρκετοί άνθρωποι, λίγα λεπτά πριν τον ύπνο τους, κοιτάζουν στο κινητό τους τις τελευταίες ενημερώσεις, συζητώντας παράλληλα με τους φίλους τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ωστόσο πόσο επιβλαβές είναι αυτό για την υγεία μας καθώς και για την καθημερινότητά μας;

Παρακάτω θα βρεις τέσσερις λόγους για να μειώσεις την έκθεση στο μπλε φως όταν ο ήλιος δύει.

Καταπονεί τα μάτια σου

Η παρατεταμένη έκθεση σε μπλε φως κάθε μέρα μπορεί να προκαλέσει προσωρινή καταπόνηση των ματιών που χαρακτηρίζεται από θολή όραση, δυσκολία εστίασης, ξηρότητα, πόνο, τσούξιμο ή / και αίσθημα «καψίματος». Αυτό συμβαίνει κυρίως επειδή τα μάτια μας δεν ανοιγοκλείνουν τόσο συχνά όταν κοιτάζουμε ψηφιακές συσκευές, πράγμα που σημαίνει ότι το προστατευτικό φιλμ στα μάτια μας στεγνώνει πιο γρήγορα από ό, τι όταν δεν κοιτάζουμε οθόνες.

Σίγουρα απαιτείται περισσότερη έρευνα για τον προσδιορισμό των μακροπρόθεσμων συνεπειών της έκθεσης σε μπλε φως, αλλά πρώιμες μελέτες σε ζώα δείχνουν ότι η υπερβολική έκθεση στο μπλε φως μακροπρόθεσμα μπορεί να οδηγήσει σε κάποια βλάβη στον αμφιβληστροειδή.

Μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους

Μια κοινή συνέπεια της καταπόνησης των ματιών είναι ότι η μεγάλη καταπόνηση μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους, κάτι που βοηθά στην εξήγηση γιατί οι πονοκέφαλοι μπορεί να προκύψουν από την έκθεση στο μπλε φως. Μερικοί άνθρωποι βιώνουν επίσης πονοκεφάλους ως αποτέλεσμα της παρατεταμένης έκθεσης σε μπλε φως ακόμη και αν δεν παρουσιάζουν άλλα συμπτώματα καταπόνησης των ματιών.

Μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο σου

Μία από τις πιο ανησυχητικές συνέπειες της έκθεσης σε μπλε φως είναι ότι μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα ενός ατόμου να κοιμηθεί τη νύχτα.

Έρευνα δείχνει ότι η βραδινή έκθεση στο μπλε φως μπορεί να καταστέλλει την έκκριση της μελατονίνης, η οποία είναι μια χημική ουσία που χρησιμοποιεί ο οργανισμός για να ρυθμίσει τους ρυθμούς ύπνου-αφύπνισης. Αυτό διαταράσσει το βιολογικό μας ρολόι και δυσκολεύει το σώμα μας να αναγνωρίζει πότε είναι ώρα να κοιμηθούμε.

Ακόμα κι αν είμαστε σε θέση να κοιμηθούμε, η βραδινή έκθεση σε μπλε φως μπορεί να αυξήσει την πιθανότητα να ξυπνήσουμε τη διάρκεια της νύχτας. Ωστόσο, το να εκθέσουμε τον εαυτό μας στο μπλε φως λίγο πριν πάμε για ύπνο, αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο να έχουμε κακής ποιότητας ύπνο.

Η έλλειψη ύπνου, με τη σειρά της, φέρνει ακόμα περισσότερες αρνητικές συνέπειες. Η έλλειψη επαρκούς ύπνου έχει συνδεθεί με ευερεθιστότητα, μειωμένη δημιουργικότητα, μειωμένη παραγωγικότητα, μειωμένη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και μειωμένη ικανότητα μνήμης, συγκέντρωσης και επίλυσης προβλημάτων. Η συχνή στέρηση ή έλλειψη ύπνου συνδέεται επίσης με αυξημένο κίνδυνο για διάφορες χρόνιες ασθένειες.

Μπορεί να συνδέεται με σοβαρά προβλήματα υγείας

Αν και αυτή η έρευνα είναι σε αρχικό στάδιο, υπάρχουν κάποιες ενδείξεις που υποδηλώνουν ότι η νυχτερινή έκθεση σε τεχνητό φως μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή (η οποία είναι γνωστός συντελεστής σε ένα πλήθος χρόνιων ασθενειών) και να αυξήσει τον κίνδυνο κατάθλιψης, καρδιακών παθήσεων, αύξησης βάρους, μεταβολικών παθήσεων, διαβήτη , ακόμη και καρκίνου. Αν και αυτό οφείλεται εν μέρει στην έλλειψη ύπνου που αναφέραμε, υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι τα παραπάνω ενδεχομένως να προκύψουν και χωρίς να συνδέονται με τον ύπνο κακής ποιότητας, αλλά να συνδέονται με την έκθεση στο μπλε φως.

Πώς μπορείς να μειώσεις την έκθεσή σου στο μπλε φως

Επομένως, εάν η έκθεση στο μπλε φως το βράδυ έχει αρνητικές συνέπειες, τι μπορείς να κάνεις με γνώμονα την υγεία σου ώστε να την μειώσεις;

Μπορεί να φαίνεται προφανές, αλλά μία από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές για την ελαχιστοποίηση της πιθανής ζημιάς που προκαλείται από το μπλε φως είναι να περιορίσεις απλά την έκθεσή σου σε αυτό. Για παράδειγμα, πολλοί ειδικοί προτείνουν να απενεργοποιήσεις όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές και να χαμηλώσεις τα φώτα τις ώρες πριν από τον ύπνο. Μπορείς επίσης να εξετάσεις το ενδεχόμενο μετάβασης σε κόκκινο φως (το οποίο έχει μεγαλύτερο μήκος κύματος από το μπλε φως) το βράδυ.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλά ακόμα που μπορείς να κάνεις, και βοηθούν το ίδιο αποτελεσματικά στην καταπολέμηση των επιβλαβών επιπτώσεων του μπλε φωτός.

 

Πηγή:thriveglobal.gr

Related posts

8+1 suuuuper tips για τα μαλλιά σου!

Αναστάσης Δαφνής

Μια ζωή αφιερωμένη στην φροντίδα των ζώων!

Γιάννης Μαυρίδης

5 προβλήματα στην περίοδο που δεν πρέπει να αγνοήσεις

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό. ΝΑΙ Περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου
ledger live