Backstage24.gr
Υγεία & Ομορφιά

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το Μεταβολικό Σύνδρομο

Η γνωστή Ενδοκρινολόγος – Διαβητολόγος κα Οδύσσεια Κωνστάντουρα μας εξηγεί όσα όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε για το Μεταβολικό Σύνδρομο. Είναι πτυχιούχος της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης, με μεταπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Διαβήτη & Ενδοκρινολογίας στο Radcliffe Infirmary Oxford University.

Έχει ειδικευθεί στην Παιδοενδοκρινολογία στο Νοσοκομείο Π & Α Κυριακού, καθώς επίσης και στην Ενδοκρινολογία στο Λαϊκό Νοσοκομείο Αθηνών.

Διαθέτει εξειδίκευση για την διενέργεια Υπερήχου Θυρεοειδούς στο ιδιωτικό της Ιατρείο. Έχει συμμετάσχει σε μεγάλα διεθνή επιστημονικά συνέδρια και έχει δημοσιεύσεις σε έγκυρα επιστημονικά ιατρικά περιοδικά, επίσης η συμμετοχή της είναι σημαντική σε ενημερωτικές επιστημονικές εκδηλώσεις καθώς και σε τηλεοπτικές εκπομπές, όπου έχει εκθέσει τις ισχύουσες επιστημονικές απόψεις σε θέματα που άπτονται της ειδικότητάς της. Παράλληλα, έχει επιδείξει σημαντικό φιλανθρωπικό έργο, συμμετέχοντας με ενεργό ρόλο σε φιλανθρωπικές εκδηλώσεις σημαντικών οργανισμών, όπως ο όμιλος για την UNESCO Βορείων Προαστίων σε συνεργασία με το Ίδρυμα “Ελπίδα” της κ. Μαριάννας Β. Βαρδινογιάννη.                                                                                   

Ο όρος μεταβολικό σύνδρομο χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα σύμπλεγμα μεταβολικών διαταραχών, προϋποθέτοντας ως κοινό παθολογικό υπόστρωμά τους, την ύπαρξη αντίστασης των ιστών στόχων στη δράση της ινσουλίνης. Η παρουσία του συμπλέγματος των μεταβολικών αυτών διαταραχών αυξάνει τον κίνδυνο πρωίμου εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου.

Η αντίσταση στην ινσουλίνη υπολογίζεται ότι οφείλεται σε γενετικούς παράγοντες σε ποσοστό περίπου 50%. Θεωρείται ότι οι ασθενείς που έχουν μεταβολικό σύνδρομο βρίσκονται σε μια προφλεγμονώδη και προθρομβωτική κατάσταση, έχουν αυξημένο κίνδυνο για αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο, περιφερική αγγειακή νόσο και συνολικά αυξημένη θνητότητα.

Αρχική μορφή (Reaven)

  • Αντίσταση στην ινσουλίνη
  • Υπερινσουλιναιμία
  • Διαταραχή ανοχής στη γλυκόζη
  • Υπέρταση
  • Υπερτριγλυκεριδαιμία
  • Μειωμένη HDL-χοληστερόλη

Σε πρόσφατες μελέτες, το μεταβολικό σύνδρομο έχει συσχετιστεί και με την εκδήλωση κακοηθειών, όπως ο καρκίνος του ενδομητρίου και του μαστού σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες. Η επίπτωση του μεταβολικού συνδρόμου αυξάνεται παγκοσμίως, φαινόμενο που αποδίδεται:

  • στην αύξηση της παχυσαρκίας,
  • στον καθιστικό τρόπο ζωής
  • στην υψηλή πρόσληψη θερμίδων, ιδιαίτερα κορεσμένων ζωικών λιπαρών
  • στη μείωση τη σωματικής δραστηριότητας και
  • στο κάπνισμα

Εκδηλώνεται συχνότερα στους άνδρες σε σχέση με τις γυναίκες στις ηλικίες από 20 έως 40 ετών. Μελέτες έχουν δείξει ότι μετά την εμμηνόπαυση, όμως η διαταραχή αυτή εκδηλώνεται συχνότερα στις γυναίκες σε σύγκριση με του άνδρες.

Επομένως, εκτός από την ηλικία που αποτελεί κυρίαρχο παράγοντα για την εκδήλωση του μεταβολικού συνδρόμου και στα δύο φύλα, στις γυναίκες η εμμηνόπαυση υπεισέρχεται ως επιπρόσθετος παράγοντας κινδύνου.

Ο βασικός στόχος της αντιμετώπισης του μεταβολικού συνδρόμου είναι η μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου. Για την επίτευξη του στόχου αυτού καθοριστικής σημασίας είναι κατά αρχάς η βελτίωση της ευαισθησίας των ιστών στην ινσουλίνη και κατόπιν ο έλεγχος των λοιπών παθολογικών διαταραχών του μεταβολικού συνδρόμου.

  • Μείωση της αντίστασης στην ινσουλίνη
  • Απώλεια σωματικού βάρους σε περίπτωση παχυσαρκίας. Αυτό σημαίνει μειωμένη πρόσληψη θερμίδων, αλλά και πρόσληψη ποιοτικού φαγητού. Συνιστάται αποφυγή των κορεσμένων ζωικών λιπαρών και των απλών σακχάρων και εμπλουτισμός της διατροφής με λαχανικά, ελαιόλαδο, όσπρια και λιπαρά ψάρια. Μία μείωση της τάξεως του 5-7 % του αρχικού βάρους θεωρείται πως μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τις παραμέτρους του μεταβολικού συνδρόμου.
  • Αποφυγή καπνίσματος
  • Σωματική δραστηριότητα για τουλάχιστον 30 λεπτά /ημέρα. Η αυξημένη φυσική δραστηριότητα αυξάνει τη μέσω της ινσουλίνης διάθεση της γλυκόζης στους ιστούς και την ευαισθησία του ήπατος στην ινσουλίνη.

Αυτό το αποτέλεσμα όπως έχει διαπιστωθεί, εμφανίζεται μετά από 4-6 εβδομάδες εντατικής άσκησης.

 

Related posts

5 beayty tips για να δείχνεις νεότερη και πιο λαμπερή

supervisor

Οι συμβουλές ομορφιάς της… γιαγιάς για να γίνεις μια κούκλα!

supervisor

Το MDA Ελλάς σας προσκαλεί στο διαδραστικό workshop «Healing Herbs for Health and Happiness»

Γιάννης Μαυρίδης

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό. ΝΑΙ Περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου
ledger live