Gossipstory.gr
Lifestyle Media Πολιτισμός

Αποκλειστική Συνέντευξη – Πηγή Δαούλα: “Πάντα ήμουν «βουτηγμένη» στα χρώματα – Στο μυαλό μου τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο”

Μία από τις κυριότερες εκπροσώπους στην Ελλάδα ως εικαστικός. Η Πηγή Δαούλα, ήξερε από μικρή ότι στην φλέβα της ρέει αίμα…καλλιτεχνικό. Η ίδια ασχολείται με την ακρυλική τεχνική Pouring, η οποία έρχεται από την Αμερική και μάλιστα έχει αποκτήσει φήμη και στις νεότερες ηλικίες. Ποια είναι τα γνωρίσματα αυτής της τέχνης και πως η ίδια εντρύφησε σε αυτόν τον τομέα;

1. Από μικρή αντιλήφθηκες ότι έχεις έντονη καλλιτεχνική φλέβα (σπουδές πιάνου και αρμονίας). Ωστόσο αργότερα ακολούθησες τον δρόμο του μάρκετινγκ και την διαφήμισης, -με γνώμονα τη λογική-, ενώ η καρδιά σε επανάφερε και πάλι στον δρόμο της Τέχνης. Τελικά, τι ακολουθείς περισσότερο και ποιο από τα δύο (λογική-καρδιά) πλησιάζει πιο κοντά -θεωρείς- στην βάση του ανθρώπινου ενστίκτου;

Από τη φύση μου είμαι καλλιτεχνικός άνθρωπος. Όλα τα βλέπω με ένα άλλο μάτι, από μια διαφορετική σκοπιά. Από τα 4 μου, και για τα επόμενα 14 χρόνια, άρχισα να ασχολούμαι με το πιάνο, μιας και είχαν δει ότι είχα μεγάλο ταλέντο, και φυσικά όταν δεν έπαιζα πιάνο είχα ένα πινέλο στο χέρι και ζωγράφιζα, πάντα ήμουν «βουτηγμένη» στα χρώματα. Ο κάθε άνθρωπος έχει ένα δικό του τρόπο σκέψης και πράττει ανάλογα. Δεν είναι όλα, όμως, άσπρα ή μαύρα (με βάση τη λογική). Υπάρχει και το γκρί. Είμαι πολύ θετικός άνθρωπος ! Σαν ψαράκι, που είμαι, όλοι λένε ότι ζω σ’ ένα δικό μου κόσμο ιδανικά πλασμένο οπότε περισσότερο χρησιμοποιώ το τί μου λέει η καρδιά μου προσπαθώντας να βάλω και λίγη λογική μέσα.

B. Πριν από αρκετά χρόνια, μπήκες ενεργά στον χώρο του ραδιοφώνου και ήσουν ένα από τα πιο πετυχημένα πρόσωπα των media. Μέσα από μία πλειάδα παρουσιαστών και ραδιοφωνικών παραγωγών, ποια στοιχεία είναι αυτά που -κατά την γνώμη σου- σε κάνουν μοναδικό και μπορείς να αφήσεις το στίγμα σου, στον χώρο των ΜΜΕ;

Με το ραδιόφωνο ασχολήθηκα από το 2016 μέχρι το 2019, ενεργά. Έχω πτυχίο και πιστοποίηση ραδιοφωνικού παραγωγού και ήμουν στην ομάδα και στο σταθμό πολύ γνωστού, σε όλους μας, ραδιοφωνικού παραγωγού, Νίκου Γκαραβέλα. Ο κάθε παραγωγός έχει ένα είδος που τον χαρακτηρίζει και είναι καλός σε αυτό που κάνει. Νομίζω ότι η ευαισθησία, το χιούμορ και η θετική διάθεση είναι αυτό που σε κάνει να ξεχωρίζεις. Η μουσική είναι για να μας χαλαρώνει και να μας ηρεμεί. Από άσχημες ειδήσεις έχουμε «χορτάσει» αυτό που ψάχνω εγώ, προσωπικά, είναι ν’ ακούω κάποιον που με κάνει να ξεχνιέμαι και μου φτιάχνει το κέφι με τη μουσική του και τη διάθεσή του.

2.Είσαι Λάτρης της Μοντέρνας Τέχνης και του αφηρημένου εξπρεσιονισμού. Πόσο εύκολο/δύσκολο είναι να κάνεις κάτι, το οποίο είναι τελείως διαφορετικό από κάποιες τεχνικές; Θεωρείς ότι ένα παραπάνω εμπόδιο για να καταφέρεις τον όποιο σχετικό στόχο σου;

Το μυαλό μου είναι συνεχώς σε εγρήγορση. Ότι κι αν κάνω τα χρώματα γυρνάνε μέσα στο κεφάλι μου. Ότι βλέπω το αποτυπώνω πρώτα στο μυαλό μου και μετά στον καμβά. Η ζωγραφική είναι σαν τη μουσική. Ο καμβάς είναι το πεντάγραμμο και τα χρώματα οι νότες. Όταν οι «νότες» τοποθετηθούν στο σωστό σημείο η μελωδία είναι υπέροχη!!!! Στο μυαλό μου τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο. Όταν κάποιος θέλει κάτι όσο δύσκολο/περίπλοκο κι αν είναι το μπορεί. Το motto μου, σαν άνθρωπος είναι «Δεν υπάρχει δεν μπορώ , μόνο δε θέλω» κι εγώ θέλω να δοκιμάζω τα δύσκολα και να τα πετυχαίνω.

Β. Ποια είναι η τεχνική dripping και πόσο διαδεδομένη είναι στη χώρα μας σε σχέση με το εξωτερικό; Κατά πόσο εύκολο είναι οι άνθρωποι να κερδίσουν χρήματα μέσα από αυτό;

Η φαντασία υπάρχει στην κάθε στιγμή της καθημερινότητάς μου. Η τεχνική αυτή, που δεν είναι μια τεχνική πολύ διαδεδομένη στη χώρα μας, η τεχνική του Σταλαγμού ή Action Painting (Ζωγραφική της δράσης) ή dripping είναι μία τεχνική που ο πίνακας είναι μια δράση, όχι μια αναπαραστατική δραστηριότητα. Εξωτερικεύω τον εσωτερικό μου κόσμο και τα συναισθήματά μου μέσω των χρωμάτων αλλά με πιο αφηρημένο τρόπο, μ’ έναν τρόπο που μπορεί να εκφράζει πραγματικότητα ή και φαντασία. Το πινέλο δεν ακουμπάει στον καμβά απλά στάζει χαοτικά το χρώμα. Τα χρώματα μπλέκονται μεταξύ τους και το αποτέλεσμα είναι εκρηκτικό.

Τώρα σχετικά με το κατά πόσο είναι εύκολο οι άνθρωποι να κερδίσουν χρήματα από τη ζωγραφική νομίζω ότι είναι θέμα συγκυριών, στην εποχή που ζούμε. Πρέπει να βρεθεί ο κατάλληλος άνθρωπος την κατάλληλη στιγμή και να μπορεί να διαθέσει κάποια χρήματα. Την περίοδο αυτή , και με την κατάσταση που βιώνουμε και ο χώρος αυτός περνάει κρίση.

3.Συνήθως, όταν δημιουργείς έναν πίνακα, παίρνεις έμπνευση από τα θετικά ή τα αρνητικά βιώματά σου;

Πάντα η έμπνευσή μου είναι από θετικά πράγματα που έχουν γίνει ή που θέλω να γίνουν, γι’ αυτό και τα χρώματα που χρησιμοποιώ είναι έντονα, ζωηρά και χαρούμενα.

4.Υπήρχε γενικά στα χρόνια της επαγγελματικής σου πορείας, αντίκτυπος ο οποίος να σε προσέβαλλε ή να σας έκανε να αισθάνεστε αμήχανα; Είσαι άνθρωπος που επηρεάζεσαι από τις αρνητικές κριτικές;

Κατά τον Michel Thevoz, που είναι Ελβετός ιστορικός τέχνης «Τις μεγαλύτερες ανοησίες στον κόσμο τις έχουν ακούσει οι πίνακες που κρέμονται στα μουσεία.» Οπότε μπορώ να φανταστώ τί μπορεί να έχει ειπωθεί για τους δικούς μου. Αλλά, επειδή είμαι θετικός άνθρωπος όπως προ-είπαμε, σκέφτομαι ότι αν οι πίνακές μου γίνονται αντικείμενο κριτικής, τότε πρέπει να έχω κάνει κάτι αξιόλογο. Το να κριτικάρεις είναι σαν να προσπαθείς να αποδείξεις στο δημιουργό πως δεν το έκανε έτσι όπως θα το έκανες εσύ, αν μπορούσες. Είμαι πάντα ανοιχτή και δεκτική σε όλες τις κριτικές, θετικές και μη, και προσπαθώ να βελτιώνομαι όλο και περισσότερο.

5. Έχεις αναφέρει σε πρόσφατη συνέντευξή σου ότι δεν αντέχεις την διπροσωπία και την εκμετάλλευση. Έχεις βιώσει κάτι τέτοιο στον χώρο των media και της Τέχνης; Αν ναι, πως κατάφερες να τα βγάλεις πέρα;

Είμαι άνθρωπος που θέλω να μου λένε τα πράγματα ως έχουν. Τα θετικά και τα αρνητικά. Δεν κρατώ κακίες ίσα – ίσα επιθυμώ την αληθινή, ειλικρινή άποψη του καθενός. Δεν μπορώ τη διπροσωπία σε κανένα τομέα της ζωής μου, οικογενειακής, φιλικής ή επαγγελματικής. Είμαι καλή αλλά αν πάρω είδηση ότι υπάρχει εκμετάλλευση από τον άλλο απλά και αθόρυβα αποχωρώ. Στον τομέα των media το έχω βιώσει στην τέχνη όχι ακόμα!

6. Φλερτ: Στην σημερινή μας εποχή, αναμφισβήτητα, έχει αλλάξει ο τρόπος προσέγγισης ατόμων, σε σχέση με την δεκαετία των 80’s και 90’s. Θεωρείς πως το μυστήριο και το καρδιοχτύπι που υπήρχε εκείνη την εποχή, έχει ισοπεδωθεί από τα social media;

Φυσικά κι έχει ισοπεδωθεί στην εποχή που ζούμε. Όταν ήμουν εγώ μικρή το τηλέφωνο έπαιρνε φωτιά. Χτυπούσε και τρέχαμε όλο αγωνία να δούμε αν ήταν για εμάς. Υπήρχε ρομαντισμός και διαφορετικός τρόπος προσέγγισης. Ο άντρας ήταν ο «κυνηγός». Όλα ήταν πιο αθώα. Ανυπομονούσες να μιλήσεις έστω για λίγο στο τηλέφωνο, και να πας μια μικρή βόλτα ένα Σάββατο να δεις τον άνθρωπό σου. Στην εποχή που ζούμε, και το βλέπω και από τα παιδιά μου, η «επαφή» μέσω τηλεφώνου έχει κοπεί, στέλνουν όλοι μήνυμα. Μιλάς μέσω βιντεο-κλήσης οπότε δεν έχεις τη λαχτάρα να δεις τον άλλο. Οι γυναίκες έχουν αρχίσει να γίνονται «κυνηγοί» και πολλές φορές να έχουν το πάνω χέρι. Όσο για ρομαντισμό είναι μια λέξη πολύ σπάνια πια…..

7. Μίλησε μου για την έκθεση που θα συμμετέχεις σε λίγο καιρό – καθώς και το μήνυμα που θα ήθελες να περάσεις μέσα από αυτήν-.

Σε λίγο καιρό, 31/3 – 10/4/21, θα πάρω μέρος στην Διεθνή Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης με θέμα

‘’New beginning with Art’’ που διοργανώνει η Αίθουσα Τέχνης, «Time of Art gallery», στην Κηφισιά. Αυτό που θα ήθελα να «πάρει» ο θεατής, βλέποντας τα έργα μου, είναι η διαφορετική οπτική/προοπτική που μπορούμε να έχουμε βλέποντας κάτι. Να ζωντανέψει η φαντασία του και να μπορέσει να «ταξιδέψει» στον εσωτερικό μου κόσμο.

Related posts

ΣΚΑΙ: Πάρθηκε Απόφαση για το “Survivor” – “Κλειδώνει” τον Οκτώβριο

editor

Onlyfor… Αντώνης & Υβόννη

editor

Charlize Theron – Sean Penn: Έτοιμοι για γάμο;

supervisor

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό. ΝΑΙ Περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου
ledger live