Backstage24.gr
Ψυχολογία ψυχολογικά

6 τρόποι για να ξεπεράσεις το στρες των εξετάσεων

Η περίοδος των εξετάσεων έφτασε και η μεγαλύτερη πλειοψηφία των μαθητών καταβάλλονται από στρες και άγχος.

Δυο συναισθήματα απολύτως φυσιολογικά, που μάλιστα εάν τα διαχειριστούμε σωστά μπορούν να μας κινητοποιήσουν όχι σε αρνητικά αλλά σε θετικά μονοπάτια.

Οι δυσάρεστες επιπτώσεις του υπερβολικού, μη διαχειρίσιμου στρες από τον μαθητή είναι: αδυναμία συγκέντρωσης, δυσκολία στην απομνημόνευση, ταχυκαρδία, εφίδρωση, πόνοι στην κοιλιά, ναυτία, δερματικές διαταραχές, ευερεθιστότητα, δυσκολίες στον ύπνο.

Εάν όμως μπορέσουμε να διαχειριστούμε το άγχος μας, η θετική του πλευρά είναι ότι λειτουργεί ως κινητήριος δύναμη να στοχεύσουμε και να έχουμε την κατάλληλη εγρήγορση, που θα λειτουργήσει άκρως βοηθητικά, ώστε να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

1.Λέμε όχι στο αλκοόλ και στον πολύ καφέ.

Η δράση του αλκοόλ, στον εγκέφαλο είναι ιδιόμορφη. Αρχικά προκαλεί χαλάρωση, λόγω της καταστολής του κεντρικού νευρικού συστήματος, αλλά στην συνέχεια, προκαλεί διέγερση. Από την άλλη η καφεΐνη, είναι διεγερτική γι΄αυτό συστήνεται η κατανάλωση καφέ να μηνξεπερνά τα 2-3 φλιτζάνια ημερησίως. Και τι να προτιμήσουμε; Σοκολάτα, βότανα που φέρνουν ηρεμία και φυσικά πολύ νερό.

2.Ποιοτικός Ύπνος

Προσπάθησε να κοιμάσαι καλά, ήρεμα και τουλάχιστον 7 ώρες την ήμερα. Εάν παρόλα αυτά στριφογυρίζεις στο κρεβάτι σου και αυτό διαρκεί για περισσότερο από 15-20 λεπτά πρέπει να σηκωθείς και να κάνεις κάτι απλό (μικροδουλειές, διάβασμα) μέχρι να αισθανθείς υπνηλία.

3.Κάνε διαλείμματα

Είναι σημαντικό να κάνεις διαλείμματα και ανάμεσα στο διάβασμά σου αλλά και διαλείμματα, κατά την διάρκεια της ημέρας αλλάζοντας δραστηριότητα πέρα από το διάβασμα. Απλές δραστηριότητες, όπως το περπάτημα και η μουσική βοηθούν πολύ να ξεμπλοκάρει ο εγκέφαλος.

4.Έλεγχος των σκέψεων

Προσπάθησε να δεις τα πράγματα ρεαλιστικά και να μην κάνεις αρνητικές σκέψεις. Σκέψεις βασισμένες στην καταστροφολογία και στην υπερβολή μπορούν να δημιουργήσουν σφίξιμο στο στομάχι και διάφορα άλλα ψυχοσωματικά, που με την σειρά τους δημιουργούν ένα κύκλο αρνητικής ψυχολογικής διάθεσης.

5.Πίστεψε σε σένα και στην προσπάθεια σου

Οι εξετάσεις προσφέρουν στο άτομο να αναμετρηθεί αυθεντικά με τον εαυτό του. Να συζητήσει ειλικρινά με τον ίδιο, εάν όντως προσπάθησε όσο μπορούσε και να περιμένει το ανάλογο αποτέλεσμα.

 

 

Related posts

Τα 13 γνωρίσματα ενός τοξικού γονέα

paraskevi.eustathiou

Το Σύνδρομο Μινχάουζεν by Proxy

supervisor

Πώς τα παιδικά τραύματα επηρεάζουν την ενήλικη ζωή;

paraskevi.eustathiou

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό. ΝΑΙ Περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου