Backstage24.gr
Ψυχολογία

7 βήματα ενάντια στην ανησυχία

Για αυτούς που ανησυχούν υπερβολικά στην καθημερινότητα τους, γι’ αυτούς που υποφέρουν από την ασθένεια του «μη συμβεί κάτι άσχημο».

Το να ανησυχεί κανείς είναι το πιο κοινό, το πιο επίμονο και το πιο δύσκολο πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν σήμερα οι άνθρωποι. Στην πραγματικότητα είναι ο πυρήνας των αγχωδών διαταραχών και συχνά οδηγεί σε χρόνια κατάθλιψη, χρήση αλκοόλ και ακόμα και σε συγκρούσεις στις σχέσεις μας. Η Γνωσιακή θεραπευτική προσέγγιση δίνει περίπου 80% θετικό αποτέλεσμα.

Για όσους Ανησυχούν

Βήμα 1ο: Διακρίνετε την παραγωγική ανησυχία από την μη παραγωγική

Οι περισσότερες ανησυχίες έχουν δύο όψεις: π.χ «Θα τρελαθώ από την ανησυχία μου»,«χρειάζεται να ανησυχώ για να είμαι προετοιμασμένος για ότι άσχημο μου συμβεί». Μπορείτε να μάθετε πώς να βρίσκετε κίνητρα για να σταματήσετε να ανησυχείτε όταν διαπιστώνετε ότι η ανησυχία σας δεν είναι παραγωγική αντί να σκέφτεστε ότι οι ανησυχίες, σας κάνουν υπεύθυνους και ευσυνείδητους.

Βήμα 2ο:Δεχτείτε την πραγματικότητα και κάντε αλλαγές

Είμαστε απρόθυμοι να δεχτούμε την πραγματικότητα μερικές φορές ή κάποια γεγονότα που δεν μας αρέσουν. Οι ανησυχίες είναι ένα είδος διαμαρτυρίας ενάντια στην πραγματικότητα που δεν μας αρέσει. Το να δεχτείς κάτι δεν σημαίνει απαραίτητα ότι σου αρέσει, ούτε ότι πιστεύεις ότι είναι δίκαιο. Αποδοχή δεν σημαίνει επίσης ότι δεν μπορείς να κάνεις κάτι για να αλλάξεις κάποια πράγματα. Αλλά πριν προβούμε σε αλλαγές θα πρέπει να μάθουμε να αποδεχτούμε ότι τα προβλήματα είναι υπαρκτά, όπως επίσης και τα όρια μας. Οι ανησυχίες στριφογυρίζουν κυρίως σε πράγματα που «πρέπει να κάνουμε» π.χ «να βγάλουμε περισσότερα χρήματα» « πρέπει να μην αρρωστήσουμε», «πρέπει να βοηθήσουμε κάποιον».

Βήμα 3ο: Προκαλέστε τις σκέψεις ανησυχίας

Συνήθως προλέγουμε το μέλλον, πολλές φορές λέμε «θα αποτύχω» ή «δεν θα τα καταφέρω». Πολλές φορές επίσης μαντεύουμε τι σκέπτονται οι άλλοι για μας π.χ «νομίζει ότι είμαι ηλίθιος», η σκεπτόμαστε αρνητικά «είμαι αποτυχημένος». Συνηδειτοποιώντας τις σκέψεις ανησυχίας και αντιμετωπίζοντας τες θα βρούμε την αυτοπεποίθηση μας και τη δύναμη για μια περισσότερο ισορροπημένη καθημερινότητα.

Βήμα 4ο: Εξετάστε εις βάθος την απειλή

Έχετε σκεφτεί ότι «κολλάτε» και ανησυχείτε για συγκεκριμένα θέματα, ενώ μπορεί να υπάρχουν και άλλα που μπορούν να σας κάνουν να ανησυχήσετε; Έχετε αναρωτηθεί γιατί συμβαίνει αυτό; Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα είναι ότι η πηγή των ανησυχιών σας αφορά τον πυρήνα των πιστεύω σας. Μπορεί το ενδιαφέρον σας να εστιάζετε στο είστε ατελής, εγκαταλειμμένος ή αβοήθητη. Η ότι μοιάζετε με βλάκα ή ότι συμπεριφέρεστε επιπόλαια. Μαθαίνοντας την απειλή που βάζετε στον εαυτό σας μπορείτε πιο εύκολα να αντιμετωπίσετε το συναίσθημα της ανησυχίας

Βήμα 5ο: Μετατρέψτε την αποτυχία σε επιτυχία

Οι ανησυχίες είναι προσπάθειες για να προετοιμαστούμε, να προλάβουμε, η να προβλέψουμε την αποτυχία. Η αποτυχία μπορεί να σας φαίνεται ένα καταστροφικό ενδεχόμενο-κάτι που μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή, εκτός αν βάλετε μπροστά την φρουρά των ανησυχιών. Αν όμως μάθετε να μην φοβάστε την αποτυχία, γιατί να ανησυχείτε μετά;

Βήμα 6ο: Χρησιμοποιήστε τα συναισθήματα σας αντί να ανησυχείτε γι’ αυτά

Το να ανησυχεί κανείς είναι μια στρατηγική για να αποφεύγει τα δυσάρεστα συναισθήματα. Φοβόμαστε τα συναισθήματα γιατί πιστεύουμε ότι πρέπει να είμαστε λογικοί, πάντα να ελέγχουμε τον εαυτό μας, να μην νευριάζουμε, γνώστες του τι αισθανόμαστε και υπεράνω.
Παρότι αναγνωρίζουμε πολλές φορές ότι τα νεύρα μας έχουν σπάσει και καταρρέουμε ο φόβος για τα συναισθήματα που νιώθουμε δυναμώνει την ανησυχία. Αντί λοιπόν να τα διώχνουμε με την ανησυχία είναι καλύτερα να τα χρησιμοποιούμε προς όφελος μας.

Βήμα 7ο: Βάλτε τον χρόνο με το μέρος σας

Αισθάνεστε ότι ελέγχεστε από ένα διαρκές αίσθημα του επείγοντος, «έχω πολλά να κάνω και πρέπει να γίνουν άμεσα. Εδώ και τώρα. Πάρτε εσείς τον έλεγχο του χρόνου, κλείστε τον διακόπτη του επείγοντος και βάλτε προτεραιότητες. Κάντε αυτά που πραγματικά είναι να γίνουν και μπορείτε να κάνετε.

Related posts

Γιατί η εξοικίωση με τα αρνητικά συναισθήματα είναι σημαντική και πώς να το καταφέρουμε;

paraskevi.eustathiou

Μάχες με το τέρας της Αυπνίας

paraskevi.eustathiou

Ψυχολογική Θεραπεία με Εικονική Πραγματικότητα: Virtual Reality Therapy

Αναστάσης Δαφνής

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό. ΝΑΙ Περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου