Backstage24.gr
Υγεία & Ομορφιά

Δίαιτα μέχρι το Πάσχα: «Αναστήστε» τον μεταβολισμό σας!

Νηστεύοντας ή όχι, η διατροφή μας πριν από τη μεγάλη γιορτή της Χριστιανοσύνης είναι άκρως σημαντική, αφού βρισκόμαστε μία «ανάσα» από το καλοκαίρι.

Όπως σε κάθε εορταστική περίοδο, έτσι και τώρα, που πλησιάζει το Πάσχα, αποζητάμε την ιδανική δίαιτα, η οποία θα εξασφαλίσει την τέλεια εφαρμογή του φορέματος που επιλέξαμε για το βράδυ της Ανάστασης. Ωστόσο, καμία δίαιτα δεν είναι καλύτερη από την ισορροπημένη διατροφή.

Έτσι, μείνετε μακριά από δίαιτες μονοφαγίας, οι οποίες στερούνται θρεπτικών συστατικών, εξαντλούν τον οργανισμό μας και οδηγούν σε καταστάσεις υπερφαγίας. Αντίθετα, ακολουθήστε τις παρακάτω οδηγίες και θα πετύχετε την απώλεια σωματικού βάρους που επιθυμείτε σε σύντομο χρονικό διάστημα, εύκολα και υγιεινά!

  • Ακολουθήστε καθημερινά μικρά και συχνά γεύματα, ώστε να καταναλώνετε μικρότερη ποσότητα φαγητού και να επιτύχετε συνεχή λειτουργία του μεταβολισμού.
  • Το πρωινό διεγείρει τον μεταβολισμό και εφοδιάζει τον σώμα με ενέργεια, ώστε να αντεπεξέλθει στις δραστηριότητες. Η αποκατάσταση της περιόδου νηστείας που αντιμετώπισε ο οργανισμός κατά τη διάρκεια του ύπνου είναι το σημείο-κλειδί στην τόνωση του μεταβολικού ρυθμού.
  • Καταναλώστε άφθονα φρούτα και λαχανικά (5 μερίδες/ημέρα), που αποτελούν τροφές φτωχές σε θερμίδες αλλά πλούσιες σε νερό και φυτικές ίνες, χορταίνουν γρήγορα και μειώνουν την απορρόφηση λίπους.
  • Καταναλώνετε ζυμαρικά/δημητριακά ολικής αλέσεως, καστανό/αναποφλοίωτο ρύζι, ψωμί πολύσπορο, όσπρια, τα οποία τροφοδοτούν σταδιακά τον οργανισμό με ενέργεια και διατηρούν το αίσθημα του κορεσμού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να αποφεύγονται τα ενδιάμεσα τσιμπολογήματα.
  • Καταναλώστε τρόφιμα από όλες τις ομάδες (άπαχο κρέας, ψάρι, φρούτα, ζυμαρικά/δημητριακά ολικής αλέσεως, καστανό/αναποφλοίωτο ρύζι, ψωμί πολύσπορο, όσπρια, λαχανικά, άπαχα γαλακτοκομικά, ελαιόλαδο), προκειμένου να προσλαμβάνετε όλα τα θρεπτικά συστατικά μου χρειάζεστε.
  • Καταναλώνετε καθημερινά δύο μερίδες ημίπαχων γαλακτοκομικών (γάλα, γιαούρτι): Οι υψηλές σε ασβέστιο δίαιτες, μειώνουν την αποθήκευση λίπους και επιταχύνουν τη διάσπασή του.
  • Μην τρώτε αργά το βράδυ.
  • Καταναλώνετε καθημερινά δυο-τρία ποτήρια πράσινο τσάι. Ενεργοποιεί τον μεταβολισμό και μειώνει την αποθήκευση λίπους στην κοιλιά.
  • Όποτε έρχεστε αντιμέτωποι με ένα πολύ ελκυστικό φαγητό, να καταναλώνετε ένα μικρό μέρος από αυτό. Ελαττώστε το αίσθημα της πείνας, τρώγοντας ένα μικρό, χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και θερμίδες μικρογεύμα, όπως φρούτο ή σαλάτα. Το αίσθημα της πείνας μπορεί να σας κάνει περισσότερο λαίμαργους.
  • Μην τσιμπολογάτε ό,τι βρίσκετε μπροστά σας. Φροντίστε, πάντως, μεγάλο μέρος του να καταλαμβάνουν τρόφιμα υγιεινά, εύγευστα και ολιγοθερμιδικά, όπως είναι τα βραστά ή φρέσκα λαχανικά, τα τυριά με χαμηλά λιπαρά κ.λπ. Όταν διασκεδάζετε, επιλέξτε τα γεύματα με τις λιγότερες θερμίδες και λιπαρά.
  • Μην υποβάλλετε τον εαυτό σας σε μια ολοήμερη αφαγία έως την ώρα του επικείμενου δείπνου, ώστε να φάτε υποτιθέμενα ελευθέρα ό,τι επιθυμείτε, γιατί τρώτε περισσότερο με λαιμαργία και ο οργανισμός υποβάλλεται σε ένα «μεταβολικό σοκ».
  • Αυξήστε τη φυσική δραστηριότητα (καθημερινά 30 λεπτά γρήγορο περπάτημα), έστω και λίγο. Ακόμη και ένας περίπατος μπορεί να σας βοηθήσει. Μόνο το περπάτημα θα σας βοηθήσει να τονώσετε τον μεταβολισμό σας και να επαναφέρετε τις καύσεις σε φυσιολογικά επίπεδα.
  • Μην πίνετε θερμίδες. Τα γλυκά ροφήματα (π.χ. σοκολάτα) προσθέτουν κενές θερμίδες στην καθημερινότητά μας. Επιπλέον, τα ροφήματα δεν «φέρνουν» τον κορεσμό που προκαλεί μία στερεά τροφή, με αποτέλεσμα να μην καλύπτουν το αίσθημα της πείνας. Πιείτε άφθονο νερό αντί για τα παραπάνω, προσπαθώντας να έχετε πάντα ένα μπουκαλάκι νερό δίπλα σας για να το θυμάστε ευκολότερα.

Τσαμπίκα Κοντόγιαννου 
Διαιτολόγου – διατροφολόγου

Αυτά και άλλα πολλά τα διαβάζουμε στο «Λόγω Διατροφής», που κυκλοφορεί κάθε μήνα με την εφημερίδα «Παρασκήνιο» με την υπογραφή του κλινικού Διαιτολόγου Δημήτρη Γρηγοράκη

Related posts

Σωστή διατροφή με πρωτότυπες συνταγές

editor

Νέες ελπίδες δίνει εμβόλιο για τον καρκίνο του μαστού!

supervisor

Νηστεία με απόλαυση και χωρίς περιττά κιλά με την βοήθεια της Taste & Diet

Γιάννης Μαυρίδης

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό. ΝΑΙ Περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου
ledger live