Θέατρο στη Στέγη το Σώσε του Μάικλ Φρέιν – Σκηνοθεσία: Έκτορας Λυγίζος

Δημοσιεύθηκε στις | Κατηγορία: Ατζέντα

Μέγεθος κειμένου: α+ α-

Ό,τι είναι να πάει λάθος, θα πάει! Μια κλασική βρετανική φάρσα ανεβαίνει ως ένας ύμνος στο λάθος.

10 έως 27 Οκτωβρίου 2018 | ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ | 20:30

Φέτος στη Στέγη θα γίνει Το Σώσε. Καλώς ήρθατε στα παρασκήνια μιας θεατρικής παράστασης: εκεί όπου κάθε προσπάθεια εκλογίκευσης ακυρώνεται. Εκεί όπου τα σκοτεινά ένστικτα αναδύονται και οι ρόλοι, σαν ζόμπι, καταβροχθίζουν τους ηθοποιούς. Όλα μπερδεύονται: σκηνή, παρασκήνια, ρόλοι, ηθοποιοί, τσεκούρια, σαρδέλες, εσείς κι εμείς. «Μπαίνουμε απ’ τις πόρτες – βγαίνουμε απ’ τις πόρτες. Τι είναι η φάρσα; Αυτό. Τι είναι το θέατρο; Αυτό. Και η ζωή, δηλαδή, τι είναι; Αυτό.» Αυτά ακούμε στο Το Σώσε (1982) του Michael Frayn που έχει αποσπάσει βραβεία Olivier, London Evening Standard, Drama Desk και Outer Critics Circle. Πέντε χρόνια μετά το Room Service, ο Έκτορας Λυγίζος επιστρέφει στη Στέγη, σκηνοθετεί ένα εκλεκτό σύνολο ηθοποιών (Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Μιχάλης Κίμωνας, Γιάννης Κλίνης, Σοφία Κόκκαλη, Έμιλυ Κολιανδρή, Άννα Μάσχα, Άρης Μπαλής, Αρετή Σεϊνταρίδου) και, ταυτόχρονα, παίζει τον ρόλο του σκηνοθέτη στην κλασική βρετανική φάρσα που μας βάζει μέσα στα παρασκήνια ενός θεάτρου, καλώντας μας να αναρωτηθούμε: «Τι γίνεται, όταν όλα πάνε στραβά;».

Σε ένα επιβλητικό σκηνικό-ανθρώπινη κυψέλη, που βουίζει από τις προσβολές και τις παρεξηγήσεις, οι ηθοποιοί ξεχνούν τα λόγια τους, ο σκηνοθέτης ωρύεται, τα κοστούμια ξηλώνονται, ενώ οι σαρδέλες, τα τσεκούρια και οι ανθοδέσμες βρίσκονται πάντα στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή… Θέατρο μέσα στο θέατρο, φάρσα μέσα στη φάρσα, γκάφα πάνω στην γκάφα. Ένας ύμνος στο λάθος, στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, από 10 έως 27 Οκτωβρίου. Μια παράσταση με ιλιγγιώδεις ρυθμούς από έναν σκηνοθέτη που μας προειδοποιεί: «Το παρασκήνιο, ο κατεξοχήν χώρος της καταστροφής και του χάους, καταλαμβάνει εδώ τη σκηνή. Επεκτατικό και αδηφάγο…».

Συντελεστές

Μετάφραση, Διασκευή & Σκηνοθεσία: Έκτορας Λυγίζος

Σκηνικό: Κλειώ Μπομπότη

Κοστούμια: Άλκηστη Μάμαλη

Φωτισμοί: Δημήτρης Κασιμάτης

Συνεργασία στην κίνηση – σωματική προετοιμασία: Χαρά Κότσαλη

Σχεδιασμός μακιγιάζ και μαλλιών: Ιωάννα Λυγίζου

Σχεδιασμός Ήχου: Brian Coon

Βοηθός Σκηνοθέτη: Εύα Βλασσοπούλου

Βοηθός Σκηνογράφου: Ελένη Αηδόνη

Βοηθός ενδυματολόγου: Αλεξάνδρα Γιαννακανδροπούλου

Κατασκευή Σκηνικού: Παναγιώτης Λαζαρίδης

Κατασκευή γυναικείων κοστουμιών: Ελένη Κομνηνού

Κατασκευή ανδρικών κοστουμιών: Γιώργος Παρλιάρος

Διεύθυνση Παραγωγής: Ηλέκτρα Αρζιμάνογλου

Εκτέλεση Παραγωγής: Grasshopper

Παραγωγή: Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

 

Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Μιχάλης Κίμωνας, Γιάννης Κλίνης, Σοφία Κόκκαλη, Έμιλυ Κολιανδρή, Έκτορας Λυγίζος, Άννα Μάσχα, Άρης Μπαλής, Αρετή Σεϊνταρίδου

Με υπέρτιτλους στα αγγλικά: τα Σαββατοκύριακα 13 & 14, 20 & 21 Οκτωβρίου 2018

 

Διαβάστε περισσότερα

Ο Michael Frayn (γενν. 1933) είναι Βρετανός θεατρικός συγγραφέας, μυθιστοριογράφος και δοκιμιογράφος, διάσημος στον χώρο του θεάτρου κυρίως για τη φάρσα Το Σώσε (1982) και τα ιστορικά δράματα Κοπεγχάγη (1998) και Δημοκρατία (2003).

Ο Φρέιν έχει δηλώσει ότι συνέλαβε την ιδέα να γράψει Το Σώσε παρακολουθώντας την πρεμιέρα ενός από τα πρώτα του έργα μέσα από τα παρασκήνια. «Είχε πολύ μεγαλύτερη πλάκα από εκεί!» σκέφτηκε.

Ο Φρέιν εργάστηκε αρχικά ως δημοσιογράφος, αφήνοντας εποχή με τις σατιρικές επιφυλλίδες του στις εφημερίδες Guardian και Observer. Θεωρείται ένας από τους πιο έγκριτους μεταφραστές του Τσέχοφ.

Το Σώσε (πρωτότυπος τίτλος “Noises Off”, 1982) μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 1992 από τον Peter Bogdanovich, με πρωταγωνιστές τους Carol Burnett, Michael Caine και Christopher Reeve.

Ο θεατρικός σκηνοθέτης και κινηματογραφιστής Έκτορας Λυγίζος πρωτοεμφανίστηκε με τις μικρού μήκους ταινίες «Εσωτερικό σπιτιού με γυναίκα που καθαρίζει μήλα» (Κρατικό βραβείο, 2002) και «Αγνά Νιάτα» (Φεστιβάλ Βενετίας 2004) και, στο θέατρο, με το έργο Ο κόσμος στον βυθό του Gary Owen (Θέατρο του Νότου, Θέατρο Αμόρε, 2005). Είναι η δεύτερη φορά που σκηνοθετεί για τη Στέγη. Η προηγούμενη ήταν με τη φάρσα Room Service των John Murray και Allen Boretz τον Δεκέμβριο του 2013. Έχει ανεβάσει περίπου είκοσι έργα, μεταξύ άλλων των Αισχύλου, Ευριπίδη, Μπέκετ, Τσέχοφ, Ίψεν, Βέρντι, Ζαρρύ, Κουμεντάκη, Γουόλς, Μάτεσι κ.ά., στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, στο Εθνικό Θέατρο, στην Εθνική Λυρική Σκηνή, στο Φεστιβάλ Αθηνών, στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, στο Θέατρο του Νότου (Θέατρο Αμόρε), στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, στο Bios κ.α. Με τη μεγάλου μήκους ταινία «Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού» (2012) συμμετείχε σε περισσότερα από 50 διεθνή φεστιβάλ, λαμβάνοντας 15 βραβεία και διακρίσεις, μεταξύ αυτών και το βραβείο καλύτερης ταινίας από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. Πρόκειται για μια ελεύθερη διασκευή στο μυθιστόρημα «Η πείνα» του Knut Hamsun, την οποία γύρισε στα Εξάρχεια και την Κυψέλη, μέσα σε μόλις έναν μήνα.

 

Παράλληλη Δράση

Παρασκευή 12 Οκτωβρίου

Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές

Συντονισμός: Πλάτων Μαυρομούστακος, Θεατρολόγος – Καθηγητής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών

Πληροφορίες

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Συγγρού 107

1027 Οκτωβρίου 2018 (εκτός Δευτέρας-Τρίτης)

Κεντρική Σκηνή | 20:30

Διάρκεια παράστασης: 140’ χωρίς διάλειμμα

 

Εισιτήρια

Κανονικό: 7,8,12,18,22 €

Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 7,10,14,18 €

Παρέα 10+ άτομα: 6,9,13,16 €

ΑμεΑ, Ανεργίας: 5 €

Συνοδός ΑμεΑ: 7,10 €

Κάτοικος Γειτονιάς: 7€

Όπου και αν βρίσκεσαι, ο,τι κι αν κάνεις, αποθήκευσε στην μνήμη του κινητού σου τους τηλεφωνικούς αριθμούς και το email του Backstage24.gr και στείλε μας την φωτογραφία, το βίντεο, το μήνυμά σου, την καταγγελία, τις παρατηρήσεις σου, για να δείξεις και να πεις αυτό που θέλεις.

Τηλ. 6978996046

Άλλοι τρόποι επικοινωνίας με το Backstage24.gr:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ! * Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας με ελληνικούς χαρακτήρες, πεζοκεφαλαία.

Το Backstage24.gr δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του. Ωστόσο, οφείλει να διαγράφει σχόλια που το περιεχόμενό τους είναι απειλητικό, προσβλητικό, χυδαίο, βίαιο ή υβριστικό προς άλλους σχολιαστές ή την ίδια ομάδα του site.